کد خبر 17
۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۳
اندازه متن
وزیر نفت

روابط عمومی های صنعت نفت آماده تحولات پساتحریم باشند

تنها در سایه تعادل و آرامش رخ می دهد گفت: روابط عمومی ها خود را برای دوران پر از تغییر آماده کنند.
روابط عمومی های صنعت نفت آماده تحولات پساتحریم باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، بیژن زنگنه در مراسم هفتمین جشنواره روابط عمومی ها برتر صنعت نفت که صبح امروز(یکشنبه ۱۰ آبان) در سالن اجتماعات شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی برگزار شد، گفت: امسال تغییرات بسیاری در صنعت نفت خواهیم داشت، این تغییرات به دلیل نتایجی است که از مذاکرات هسته ای با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر دولت تدبیر و امید به آن دست یافته ایم.

وی افزود: بنابراین روابط عمومی های صنعت نفت باید آماده تغییر و تحولات دوران پس از تحریم باشند.

وزیر نفت با اشاره به مسائلی که تحریم ها برای صنعت نفت ایجاد کرده بود، گفت: اصلی ترین بخش تحریم ها، فروش و بازرگانی صنعت نفت بود و بعد از آن دسترسی به درآمدها مورد هدف قرار گرفته بود که نتوانیم به تجهیزات دسترسی پیدا کنیم و این مسائل پویایی صنعت را از میان برده بود و باعث شد نتوانیم به سهم درست از منابع نفتی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: حالا پس از رفع تحریم ها، صادرات باید حداقل دوبرابر شود و به منابع مالی برای توسعه و بهسازی صنعت دست پیدا کنیم و علاوه بر آن برای جذب سرمایه های خارجی به منظور توسعه بالا دست صنعت تلاش کنیم و در مرحله بعد بومی سازی صنایع را دنبال کنیم به گونه ای که نه تنها صنعت نفت را بی نیاز از تجهیزات وارداتی کنیم بلکه منطقه را نیز تأمین کنیم.

بیژن زنگنه ضمن اذعان به این که این مراحل جز در تعادل و ثبات فضای کشور اجرا نمی شود گفت: روابط عمومی های صنعت نفت باید همدلی و همزبانی را با اهداف سازمان ایجاد کنند و مشارکت مردم را در پیشبرد برنامه های درون سازمانی و برون سازمانی جذب کنند.

وی تصریح کرد: ایجاد امید به آینده و نگرش روشن به توسعه از وظایف روابط عمومی ها است و این تفکر که هیچ کاری انجام نشده و در آینده هم چیزی درست نمی شود باید توسط روابط عمومی ها از ذهن مردم پاک شود.

زنگنه گفت: به عنوان مثال گازرسانی به روستاها در دوره جدید در تاریخ صنعت نفت بی سابقه بوده است و این در دل مردم امید ایجاد می کند، و وظیفه روابط عمومی انتشار چنین اخباری است که امید را در دل ملت زنده می کند چرا که این حق مردم است که با چنین تاریخ وفرهنگ غنی ای جایگاه برجسته ای در میان ملت ها داشته باشند.

وی با تأکید بر این که کارهایی که در زمینه بهینه سازی در کشور در حال انجام است، منوط به فرهنگ سازی و انتشار درست اخبار از سوی روابط عمومی ها است گفت: اینکه فقط یک آگهی پخش شود که درب را ببندید و پنجره را دوجداره کنید کافی نیست، بلکه باید در سطح کلان و در همه صنایع از جمله خودرو سازی این فرهنگ نهادینه شود.

وزیر نفت افزود: در بخش خودروهای دیزل در حال حاضر مصرف برای ناوگان دیزل ۵۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است در حالی که اگر اطلاع رسانی شود و فرهنگ سازی شود می توان در بخش خودروسازی این را به نصف کاهش داد.

وی با اشاره به این که مبارزه با فساد بخشی از فعالیت روابط عمومی است گفت: فساد موریانه ای است که نباید آن را به خانه راه بدهیم و اگر راه پیدا کرد باید با سم پاشی آن را بیرون کنیم، باید از دروغ بپرهیزیم و راست بگوییم و غلو و زیاده گویی نکنیم.

زنگنه با اشاره به پرونده بابک زنجانی که در روزهای اخیر جنجال زیادی ایجاد کرده است گفت: فردی پیدا شده است که می گوید، ۲ میلیارد یورو پول خرد من است. این دو میلیارد یورو پول ملت است و برای خانواده ایرانی اصلا پول خرد نیست.

وی افزود: عده ای به اسم دور زدن تحریم ها، ملت ایران را دور زده اند و با گستاخی از آن به عنوان پول خود یاد می کنند.

وزیر نفت با اذعان به این که رسانه ها در سال های اخیر رشد خوبی داشته اند گفت: رسانه ها با ۱۰، ۱۵ سال پیش تفاوت بسیاری کرده و سواد رسانه ای در این بخش رشد خوبی داشته است اما متاسفانه دروغ و بداخلاقی رسانه ای نهادینه شده و این در حالی است که دروغ گناه کبیره است و باید دروغگوها را طرد کرد و به بدنامی شناساند.

وی ضمن تأکید بر این که آموزش حرفه ای باید در رأس امور روابط عمومی ها قرار بگیرد گفت: متأسفانه بزرگ ترین عیب در بدنه دولت نبود اندیشه ورزی است و همه به دنبال کار بدون هدف و برنامه ریزی هستند در حالی که روابط عمومی ها برای همه کارهایشان باید برنامه داشته باشند و بدانند چه می خواهند، به مردم انتقال دهند.

بیژن زنگنه گفت: در فضای تعادل و آرامش است که کشور توسعه میابد و باید با مشورت و تبادل نظر و همدلی به توسعه صنعت نفت کمک کنیم.


پایان پیام
ارسال نظر