کد خبر 47
۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
اندازه متن

افتتاح خطوط لوله نيروگاه سلطانيه زنجان با حضور مديرعامل شركت

مراسم افتتاح تاسيسات نفتي نيروگاه سلطانيه زنجان با هدف سوخت رساني به اين نيروگاه با حضور عباسعلي جعفري نسب مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، الماس پورزاهدي مدير منطقه شمال غرب اين شرکت و ساکت پور مدير نيروگاه سيکل ترکيبي سلطانيه امروز چهارشنبه در مح
افتتاح خطوط لوله نيروگاه سلطانيه زنجان با حضور مديرعامل شركت

به گزارش پترونیوز به نقل از روابط عمومي شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران، جعفري نسب مدير عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به انجام اين پروژه ظرف مدت پنج ماه گفت: اين پروژه با توجه به ضرورتي که داشت در زمان کوتاهي انجام شد و هزينه اي که براي بهره وري از آن صورت گرفت کمتر از نصف بودجه پيش بيني شده بود که اين به معناي حداکثر بهره وري از منابع بوده است.

وي با اشاره به اينکه حمل سوخت اين نيروگاه به وسيله تانکر در جاده چيزي حدود روزانه 100 ميليون تومان هزينه در برداشت، گفت: با افتتاح اين خط لوله هزينه هاي انتقال به حداقل رسيده که اين کار بسيار ارزشمندي است.

جعفري نسب تصريح کرد: با راه اندازي پارس جنوبي توليد گاز افزايش چشمگيري يافته است و از اين رو نياز به سوخت مايه بسيار کمتر از گذشته شده است از اين رو نگران بوديم هزينه هاي مربوط به احداث پروژه هاي افتتاح خطوط لوله به شرکت برنگردد که اين پروژه نشان داد که صرف هزينه براي افتتاح پروژه هاي اين چنيني هنوز هم توجيه اقتصادي دارد.

در ادامه پورزاهدي مدير منطقه شمال غرب در رابطه با اين پروژه عنوان کرد: نيروگاه سلطانيه با بهره گيري از سوخت دوگانه ( گاز طبيعي و نفت گاز) داراي پنج دستگاه مخزن 20 ميليون ليتري است. در شش ماه گذشته سال 94 چيزي در حدود 40 ميليون ليتر نفت وگاز از طريق پخش با ميانگين روزانه 220 تانکر 30 هزار ليتري حمل شده است.

وي ادامه داد: براي احداث و اتصال به مخازن نيروگاه سلطانيه حدود 6 هزار و 300 کيلومتر خط لوله انشعابي 10 اينچي از خط اصلي تهران- تبريز 14 اينچ فرآورده هاي نفتي با کلاس 900 و ضخامت 7 ميلي متر در مدت 5 ماه اجرا و به پايان رسيده است.

پورزاهدي با بيان اين مطلب که ظرفيت اين خط لوله بالاي 50 هزار بشکه در روز است، گفت: هزينه هاي انجام شده در اين پروژه حدود 16 ميليارد ريال مي باشد.

وي صرفه جويي در هزينه هاي نگهداري جاده هاي کشور را از مزاياي اجراي پروژه دانست و تصريح کرد: صرفه جويي در هزينه تعميرات تانکرهاي سوخت، کاهش تردد جاده اي و جلوگيري از تردد بيش از 220 تانکر در روز در جاده هاي کشور، جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي آلاينده ها و تامين هر چه بهتر سوخت نيروگاه را از ديگر مزيت هاي اين پروژه دانست.


پایان پیام
ارسال نظر